Hai Assalamualaikum :)
Doakan semoga saya,
" Nurul Syaza Binti Azizan akan mendapat 9A+ dalam SPM 2012 "
Amin <3
Enlarge first for a better audio & HQ view

February 2, 2011

It's all because of you , Merentas Desa 2011 .



*agak panjang , tapi teruskan membaca !* ;D

Sabtu
22 January 2011














-----------------------------------------

Aku cakap kau mmg penat arh . Memang laa penat , merentas desa mana yang tk penat :P .
Tapi bagi org yg jarang exercise laa , mcm aku HAHA .

Nak tahu tak ? Ape ? Tanak ? Wtvr .
Setiap kali merentas desa, aku selalu pakai kasut sekolah .

Ya, bukan kasut sukan .

So masa tengah semangat lari-2 tu kan , aku terasa something pedih kat kaki kiri aku . Bila check-2 jer , tgk-2 belakang tumit aku melecet . Alah kecik jer melecet dia tu . Tapi pedih woo , pedih dia mcm kaki kau terkena ekzos motor lepas abang kau balik kerja T____T . Dari primary until high school , aku pakai kasut sekolah . Tapi tk pernah jadi cemni DD:

Pastu pastu keesokan harinya , aku tengok area buku lali aku dah mula membengkak . Mmg tk boleh jalan lar aku cakap kau . Nak pergi toilet , dapur , bilik etc , aku terpaksa terhincut-hincut . Macam pocong kau kahkah . So aku decide tanak pergi sekolah hari Isnin & Selasa tu . Pergh nasib baik kaki aku ni melecet , kalau tak mmg kena buat pembentangan SJ youuu !
Tapi kena buat jugak sbb turn kitorg belum lagi .
I tak sanggup !

Yang teruknya , tumit kanan aku pon ada melecet yang sama .
Di tempat yang sama ==' .



You see that ?!
Tapi benda ni terjadi masa percubaan merentas desa lah .
Haihh malang nau merentas desa kali ni ;~; .



Yang ni dia dah start membengkak and ... pus .


Gambar terkini malas lah nak taruk kan , nanti korg geli plak .
Sebab luka dia dah mula membesar and makin pus , dah tak mcm gambar ni lagi dah . Aku tk tahu pesal dia membesar . Mak aku ckp sbb taruk ubat doktor , dia makin membesar sbb bnda tu mematikan sel kita , bukannya hidupkan sel tu balik T___T

Aku pergi sekolah hari tu pakai sandal jer . 3 hari berturut-2 .
Rabu, Khamis & Jumaat .
Dalam 3 hari tu , mcm-2 lah bebudak ni tanya/cakap/, majority -

" Ehh, kenapa dengan kaki kau ?"
" Kenapa kau pakai selipar ? "
" Weyh merentas desa dah habis lah , kau sorg jer kaki tak baik-2 ag ! "
" Eleh , melecet sikit pon nak pakai selipar . " *GRR ! Siap kau Kemal ! =='

" Haii , pengawas pon pakai selipar ker ?! "
Ni ada sorang ustaz & budak laki kelas aku yang cakap masa kat tangga .
Malas nak sebut nama , jaga reputasi lah konon kan .

Aku tahu lah aku ni pengawas , tak layak pakai sandal kat sekolah , tak layak langgar peraturan sekolah . Tapi kaki aku mmg tengah sakit arh bodon !

Aku tk tahu bila benda ni boleh baik .
Kadang-2 cara dorg tegur aku , menyakitkan hati !
Sampaikan aku terasa .

0 comments: