Hai Assalamualaikum :)
Doakan semoga saya,
" Nurul Syaza Binti Azizan akan mendapat 9A+ dalam SPM 2012 "
Amin <3
Enlarge first for a better audio & HQ view

November 15, 2011

Andai Masa Dapat Diundurkan.



Kotak merah: Peratus + kedudukan dlm kelas & overall aku makin menurun

SADIS OKAYY DARIPADA DAPAT #1 SETIAP KALI EXAM, TIBA-2 DAPAT #5 !!

Sumpah aku terkejut dengan kedudukan aku!! Aku menurun dengan DRASTIK!
Terasa bodoh diri ini. Padan muka.

Sekarang ni aku nak menyesal pun dah tak boleh. Aku nak menangis, meraung macam mana pun, tetap takkan dapat ubah apa-2 keputusan dalam final exam kali ni. Aku leka. Aku TERLALU leka dengan kesenangan yang aku dah dapat sekarang ni. Tak reti bersyukur. Aku rasa aku dah TERLALU selesa dengan kedudukan aku.
Dulu boleh lah senyum-2 bila orang puji kita ni pandai. Tapi sekarang aku terasa macam nak menyorok dalam tanah , dalam keadaan gelap tu biar aku MENYESAL dengan SEMUANYA.

Aku malu betul jadi orang bodoh.

Okay lah, maybe pada korang..

'Eh rilekslah, final exam jer kot. Bukannya kau tengah frust pasal result SPM pun' ~

Korang tak rasa. Aku memang BERSALAH sangat-2 dengan semua orang. Bila orang dah target kita akan dapat markah tinggi dalam paper diorang, then suddenly markah kau dowwnnnnnn macam ape jer. So persepsi orang terhadap kita yang dulunya mmg kagum dgn kita, akhirnya berubah kepada ..

'Eleh, takde lah pandai sangat pun budak ni. Dia kalau ulangkaji betul-2 jer boleh dapat highscore. Kalau tak, kempunan lah kau!'

Sekarang ni aku dihantui dengan segala flashback aku masa musim peperiksaan hari tu. Flashback macam mana aku study malam sebelum peperiksaan bermula, selama satu bulan.
Aku leka dengan texting.

Texting.

Penyebab aku leka.

Aku TAK salahkan someone tu. Tapi aku salahkan diri aku sendiri.
Aku tak boleh kawal perasaan rindu aku.
Alah tahulah baru first time couple. Err (= ='t)
______________

Serious aku tak sangka 'result teruk' macam ni akan berulang balik. Dulu masa aku Form 1, bila ujian selaras & pertengahan aku boleh dapat highscore and #1. Tapi bila dah final, penyakit malas nak berusaha aku dah datang balik. Sama jugak masa aku PMR tahun lepas. Result teruk giler! Memang aku ni playful habis!
Urghh I hate this feeling!

Kenapa aku malas sangat ?!
Kenapa aku tak boleh keluar dari zon selesa aku ?!
Kenapa aku selalu leka ?!
Kenapa aku selalu anggap dan yakin yang aku boleh kekalkan kedudukan aku ?!
Kenapa aku tak reti nak hargai apa yang aku ada ?!
Kenapa aku lebih pentingkan perasaan aku & orang lain LEBIH dari masa depan aku ?!
Kenapa aku selalu menyesal bila semua ni dah jadi ?!

Nasi dah jadi bubur.
Kalaulah cikgu BENARKAN sesiapa yang nak ambil final exam balik, AKU SANGGUP!
Biarlah cuti ni aku tak dapat rehat langsung. LANGSUNG.
Daripada membazir masa, baik aku jawap paper.

p/s: Aku tahu markah aku dari awal tahun semuanya tak membanggakan kalau nak dibandingkan dengan markah korang. Tapi semua ni kira okay lah untuk FIRST TRY aku belajar betul-2 dalam hidup aku :)

Aku nak belajar betul-betul untuk SPM tahun depan, nak dapat  9A!
Aku tak nak lagi SEJARAH HITAM ni berulang buat kali ke-EMPAT!

Doakan kejayaan aku untuk dapat 9A setiap kali peperiksaan, okay ?
Amin =') <3


0 comments: