Hai Assalamualaikum :)
Doakan semoga saya,
" Nurul Syaza Binti Azizan akan mendapat 9A+ dalam SPM 2012 "
Amin <3
Enlarge first for a better audio & HQ view

May 11, 2011

Hari Beg Ringan Sedunia.



Hari yang begitu di nanti-nantikan oleh pelajar-pelajar yang malas membawa buku-buku berat makk aihh nak tercabut tulang belakang aku.
Tapi bukan aku ah. Aku mmg suka bawak buku berat-berat sampai cecah lantai youuu ihiks *budak skema 8)
But minus file Korea aku ah. Cikgu dah buat rules terbaru bahawa pelajar dilarang membawa gambar-gambar artis ohh geezzzz ~

Hilang "inspirasi nak belajar" aku T__T

Okay back to the topic. Kenapa beg ringan ? Buku aku telah disumbat ke dalam meja sekolahkah maka tidak perlu membawa buku yang banyak ke sekolah ? Ohh no no.

Ia perang antara otak ke otak di antara pelajar. Or "Battle of the brain among students" to be exact ? You decide.

Tak payah pikir banyak-2, cukup dengan hints yg telah di-merepek-kan (alahai BM aku), maka diisytiharkan bahawa ...

HARI INI BERMULALAH PERANG EXAM KAMI SELAMA TIGA MINGGUUUU!

So sepanjang bulan Mei aku tahun ni, akan dilupuskan untuk exam exam exam SAHAJA.

W-A-L-A-O . Aku dah feel the pressure. Sumpah. Sejak aku dapat no.1 in class (as well as no.1 out of 270+ students in overal classes; dunno how many classes involved in the overall) semua nk saing dengan aku wokk T___T Aku tertekan. Aku tertekan macam paku tekan tahu ? Kau tahu tak paku tekan ? Kau tahu takkkk ? Pegi tanya kucing kau.

Ya Allah. Aku tk tahu. BM kertas 2 tadi aku jawap macam ape jer. Cikgu kata baca pantun, Harga Remaja & cerpen Ibu dan Ceper SAHAJA. Last-2 bila aku bukak kertas, terus speechless aku. HEART ATTACK! (okay mini heart attack jer). Banyak benda yang kitorang belum belajar lagi - dah masuk dalam paper! Lagi satu, dalam tu ade tanya pasal Renyah - watak sampingan. Ya Allah, sumpah aku lupa SEMUA cerita-2 diorang. Aku lupa cerita tu sampai aku ingat novel tu tajuk untuk Form 3 punya. Pergh dahsaaatt ~! T__T Lagi lagi bebankan aku, salah seorang rival aku cakap dia dah study BM dari pukul 12 tengahari (sehari sebelum periksa). Punyalah dia nak beat the score of my March's exam T___T Semangat gilaaaa mamat tu! ><' Aku ? Apa aku buat ? Aku baru mula study pukul 11.30pm! So revision-nya pun teramatlah ringkassss T___T

Tapi aku tak boleh salahkan cikgu sebab tk bagitahu the exact things yang akan masuk exam. Aku sepatutnya study lagi awal ~ Habislah prosa tradisional aku .. Renyah .. T___T
Aku harap BM jer yang akan buat aku sakit dahi sebab banyak berkerut masa menjawap :/


Besok ?
BI and Sejarah 1. Sekali lagi aku akan bertempur dengan karangan dan dan dan SEJARAH! Omoo gotta read the textbook until chapter 3 like .. RIGHT NAOOO! T___T

Aku tak tahu kenapa aku cuak sangat. Maybe sebab rival or maybe sebab ade 1-2 cikgu, (aku rasa) dah letak harapan pada aku supaya dapat markah tinggi dalam subjek diorang! Ya Allah, banyak sangat aku nak type skarang ni. Tapi aku rase takkan sesuai dengan tajuk kot. Maybe next entry (yang mungkin juga lambat/never exist kerana penyakit malezzz untuk update) I will state the reason ><'


WISH ME LUCK TO GET MY NO.1 SPOT BACK AND FOR THE FUTURE AS WELL !
T____T



0 comments: