Hai Assalamualaikum :)
Doakan semoga saya,
" Nurul Syaza Binti Azizan akan mendapat 9A+ dalam SPM 2012 "
Amin <3
Enlarge first for a better audio & HQ view

May 23, 2011

I'm a human .... too.


2 minggu lepas hari Khamis(mak aih lama benau!), aku jwp kertas English 1 & 2 + Sejarah 1. English 1 rasanya tkde masalah kot. KOT. English 2 ni, agak risau pasal tajuk article and isi article tu sendiri. The theme is about how bad smoking the cigarette was. Aku cuba create title dia dlm BM; something like : Keburukan Tentang Merokok. Aku try translate ... it may sounds lame but aku letak tajuk dia as, 'The Disadvantages of Smoking The Cigarette' at first. AT FIRST OKAY. Mula-2 jer. So aku biarkan tajuk tu dulu as aku pon tk ingat makna 'Keburukan' tu in english. Lagipun masa pon dah tk banyak.


Dalam tengah pulas-2 otak dok pikir cemane nak perfect-kan pendahuluan aku, ade ah en sorang cikgu(aku mmg respect cara dia mengajar dlm kelas) ni ronda-2. Dia siap baca ape yang bebudak kat belakang aku ni tulis dalam kertas diorg - sampai aku yg duduk kat depaaaannnn skali ni pon boleh dengar dengan jelas ape yang dia baca. Tiba-tiba plak, dia datang kat tempat aku. Time tu aku still kat pendahuluan(baris ke-2) walaupun 10 minit telah berlalu T___T. Ingat tak tdi pasal my lame engrish title ? Dia pegi baca plaks tajuk aku tuuu ><'


Cikgu : The disadvantages ? (showing that translation aku tu salah ah)
Aku : Eh ehhh tkde ah cikgu eheh *gelak tk ikhlas


Lepas dia sebut disadvantages tu, aku dengar dia ...

Ha
Ha
Ha

... kat belakang aku. Means dia gelakkan spelling error aku(dalam nada perlahan) ! Sumpah masa tu aku downnnnnnn terus! Aku tahu lah dia tu expert KOT dlm english. Tk payahlah nak gelakkan orang. Aku pon budak lagi. Speaking pon still tunggang-langgang. Aku bukannya mixed mat saleh pon. Jawa ade ah en. Malas ah nak gebang en.


Ehhhh memang aku geram betol arh! Sumpah aku respect cara dia mengajar, strategi dia attract pelajar untuk bagi tumpuan kat kelas dia .. Semualah! Tapi sejak dia gelakkan aku, air muka aku terus berubah! Nasib baik aku duduk depannnnn sekali betol-2 mengadap whiteboard. Orang pon tk perasan sangat.


Tapi aku tanak ah berdendam dengan cikgu tu lama-2. I'm young and still have a long journey to go. Jangankan sebab tu, aku gagal dalam hidup cuz (he may) cikgu tu tk berkatkan ilmu dia kat aku.


Tapi tu lah. Aku ade terasa SIKIT.
Minggu ni ada paper dia. Aku harap semua tu tkkan affect markah aku, kertas-2 lain and yang paling penting, kedudukan aku.

Amin.


0 comments: