Hai Assalamualaikum :)
Doakan semoga saya,
" Nurul Syaza Binti Azizan akan mendapat 9A+ dalam SPM 2012 "
Amin <3
Enlarge first for a better audio & HQ view

May 30, 2011

Things That Haunted My Mind.



Lately, buat aku banyak berfikir. Lepas jer jawap paper Math & Science 1 dua minggu yang lepas, kepala aku dah start migrain, blank, mengantuk. Mcm-2 ade. Aku tk tahu pesal. Maybe cuz effect dari perah otak sangat masa menjawap padan muka siapa suruh tk bace buku betul-2  T___T

Or maybe bcuz banyaaakkkkkkkkkkkkkkk sangat fikir pasal ape yang competitors aku cakap. Nak beat aku laa, nak rampas tempat pertama aku balik laa, diorang buat revision giler-2 laa bla bla bla bla.


Like seriously ... DO I CARE ?! Urm adelah siket. K dah bye.


Actually aku tk kesah KOT diorang nak usaha lebih semata-mata untuk exam and beat muh marks & No.1 spot. Tapi the things yang buat aku rasa annoyedddd giler - diorang akan ambil alih No.1 aku HASIL dari tanya jawapan dari aku @ orang lain masa exam! Tak aci lah kan. Sedangkan aku pun study macam nak mati. Yes, maybe diorang memang ade buat revision, but ... aku just terfikir, korang penah dengar tk someone membangkang(lepas dapat result exam),

Aku bagi dia tiru jawapan aku, tapi kenapa markah aku rendah giler and tetibe markah dia plak yang tinggi ?! "

Sejak aku dapat pengalaman yang macam tu, aku tetapkan pendirian untuk tidak bagi orang lain jawapan aku. Bukan kedekut or nak kata aku ni pandai sangat sampai tanak bagi orang lain tiru jawapan aku. Tapi aku nak korang jujur dengan diri korang sendiri! Aku just tertanya-tanya, tk pernah ker korang terfikir - korang penat-2 menghafal macam nak mati, pastu tetibe plak dengan mudahnya orang yang tk baca buku tu mintak kau jawapan! And then bila dah dapat result, it turns out that kawan kau yang meniru kau tu - dapat markah lebih tinggi dari kau. Korang ... tk perasan ker benda tu AKAN terjadi kat korang satu hari nanti ? Yes, aku tahu separuh dari korang akan cakap,

" Rilex ler der, kita belum SPM lagi. Meniru ler selagi boleh. "

Ya, memang betul.
Kalau korang dah buat pendirian macam tu, dari dulu lagi aku dah berjaya HASIL dari meniru orang. Tapi aku cuma terfikir kata-2 yang commonly cikgu akan cakap time ceramah bebudak yang meniru, something like :

" Awak kena ingat, masa ni boleh lah awak meniru. Tapi bila awak dah berada dalam dewan SPM nnti, takde sorang pun yang akan datang tolong awak. Masa tu, awak mula lah menyesal tk sudah. Akhirnya, result awak pun hancur ~"


Okay maybe aku ni seorang yang take things seriously. Benda kecik macam ni pun boleh jadi isu. Aku tak tahu. Lately aku banyak terfikir pasal future aku. Apa aku nak jadi, ke mana aku nak pergi, siapa yang akan tolong aku, siapa yang akan selalu dengan aku susah senang...


Semua ni memang tengah menganggu fikiran aku.


0 comments: